Revenue Manager, HQ Anvers (NL)

Xior carreers studenthousing.png

Comme ce poste est situé à notre siège d'Anvers et que nous y travaillons surtout en néerlandais, cette offre d'emploi est également décrite en néerlandais.

Bezorg samen met ons een geweldige eerste woonervaring aan meer dan 19.000 studenten

Xior is de grootste eigenaar & uitbater van studentenhuisvesting in continentaal Europa. Onze missie is om zo veel mogelijk studenten een geweldige eerste woonervaring te laten beleven. We bieden een tweede thuis aan meer dan 19.000 studenten in België, Nederland, Duitsland, Polen, Spanje, Portugal, Denemarken en Zweden. Een plek waar ze kunnen wonen, connecteren, studeren en ontspannen. 

We willen meer doen dan enkel de infrastructuur ter beschikking stellen voor onze studenten. Wij geloven dat we een fundamentele rol spelen in de weg die studenten afleggen naar zelfstandigheid. Daarin spelen onze mensen een cruciale rol.

Wil jij hieraan bijdragen als Revenue Manager in ons hoofdkantoor te Antwerpen? 

De Revenue Manager is verantwoordelijk voor het maximaliseren van de omzet en winstgevendheid van onze activa (= studentenhuisvesting & formules voor kort verblijf en hotelconcepten zoals bijvoorbeeld Roxi), door effectieve strategieën voor inkomstenbeheer te implementeren. Deze rol omvat het analyseren van markttrends, het optimaliseren van prijzen en inventaris en het samenwerken met verschillende afdelingen om financiële doelen te bereiken.

Jobomschrijving: 

1.Inkomstenoptimalisatie:

  • Je ontwikkelt en implementeert de Revenue Management strategieën om kamerbezetting, gemiddelde dagelijkse, wekelijkse of maandelijkse tarieven en inkomsten per beschikbare kamer (RevPAR) te maximaliseren.
  • Je voert markt- en concurrentieanalyses uit, houdt trends in de sector in de gaten en identificeert mogelijkheden om eventueel voordeel te halen uit vraag- en prijsschommelingen.
  • Je weet Revenue Management systemen en tools te gebruiken om gegevens te analyseren, de vraag te voorspellen en prijzen en beschikbaarheid van de inventaris te optimaliseren.
  • Je beoordeelt en past prijsstrategieën regelmatig aan op basis van vraag, seizoensgebondenheid, evenementen en concurrentiefactoren.

2. Prijs- en voorraadbeheer:

  • Je bepaalt en beheert prijsstrategieën voor verschillende kamertypes, pakketten en distributiekanalen om inkomsten en marktaandeel te maximaliseren.
  • Je onderhoudt nauwkeurige en up-to-date inventariscontroles om zo voor optimale distributie via verschillende online reisbureaus (OTA's), directe boekingen en andere kanalen te zorgen.
  • Je monitort en beheert de groeps- en tijdelijke inventaris om de winstgevendheid en bezettingsniveaus in balans te brengen.
  • Je implementeert dynamische prijsstrategieën, waaronder het gebruik van tariefhekken en opbrengsttechnieken, om het inkomstenpotentieel te maximaliseren.

3. Data analyse en rapportage:

  • Je verzamelt en analyseert gegevens met betrekking tot boekingen, inkomsten en marktprestaties.
  • Je genereert regelmatig rapporten en geef inzicht in belangrijke prestatie-indicatoren (KPI's) zoals bezettingsgraad, RevPAR en marktaandeel.
  • Je identificeert trends, patronen en mogelijkheden voor omzetgroei en operationele verbeteringen.
  • Je werkt samen met de financiële afdeling om voor een nauwkeurige rapportage en prognose van de inkomsten te zorgen.

4. Samenwerking en communicatie:

  • Je werkt nauw samen met de verkoop- en marketingteams om strategieën voor Revenue Management af te stemmen op promotionele activiteiten, vraagontwikkeling en verkoopinitiatieven.
  • Je werkt samen met de operationele teams om boekingsprocessen te optimaliseren en een naadloze gastervaring te garanderen.
  • Je communiceert strategieën voor Revenue Management, prestatie-updates en aanbevelingen aan de COO, het senior managementteam en relevante belanghebbenden.
  • Je geeft training en begeleiding aan medewerkers over Revenue Management principes.

5. Industriekennis en benchmarking:

  • Je bent steeds op de hoogte van trends in de branche, concurrentieanalyses en best practices.
  • Je vergelijkt de prestaties van het hospitality business met de industrienormen en identificeert gebieden die voor verbetering vatbaar zijn.
  • Je woont brancheconferenties, seminars en netwerkevenementen bij om je kennis verder te vergroten en professionele relaties op te bouwen.

Jouw profiel:

  • Je beschikt over een Bachelor in het Hospitality Management, Bedrijfskunde of een gerelateerd vakgebied en hebt reeds een eerste ervaring in het Revenue Management achter de rug
  • Je hebt een sterk analystisch en numeriek inzicht en weet bovendien hoe prognosetechnieken te hanteren
  • Hotel property management systemen (PMS) alsook centrale reserveringssystemen (CRS) zijn jou niet onbekend
  • Je bent vlot met MS Office en andere software voor gegevensanalyse
  • Je weet onder druk te presteren, hoofd- van bijzaken te onderscheiden en deadlines te halen in een enorm dynamische omgeving

Wat wij aanbieden:

  • De mogelijkheid om impact te maken in een snelgroeiend, dynamisch bedrijf dat leider is in de sector van studentenhuisvesting in continentaal Europa
  • Je bouwt mee aan de toekomst door te werken met en voor de studentengeneratie
  • Kansen om je verder te ontwikkelen en (internationaal) door te groeien
  • Een aangename werkplek vlak aan de bruisende Meir van Antwerpen met een leuk, dynamisch team
  • Toegang tot alle faciliteiten van het hoofdkantoor zoals o.a. fitness en pooltafel
  • Een aantrekkelijk, marktconform salaris aangevuld met tal van extralegale voordelen
S'appliquer
En haut